Heeft u een klacht?
Bent u het niet eens met de dienstverlening van de Alliantie, of met hun aanpak? Bent u ontevreden over een van hun medewerkers? Of over een bedrijf dat de Alliantie heeft ingehuurd voor onderhoud en reparaties bij u thuis? Dan kunt u uw klacht melden. Hier leest u hoe u dat doet.
Wat moet u doen als u een klacht hebt?
Neem altijd eerst contact op met de Alliantie. U komt er vast samen uit. Wordt u het niet eens met elkaar? Of bent u ontevreden over de oplossing die de Alliantie biedt? Dan kunt u een officiële klacht indienen.
U kunt uw klacht indienen bij de Alliantie. Het liefst schriftelijk (per mail of brief). Als je telefonisch contact opneemt noteer dan wel wie u gesproken heeft en wanneer. Telefoonnummer van de Alliantie: 088 – 00 232 00. Let op het kan lang duren, voordat u daadwerkelijk een medewerker spreekt.. U kunt een brief schrijven, een e-mail sturen of een klachtenformulier invullen.
Wat gebeurt er met uw klacht?
Hebt u uw klacht ingediend bij de Alliantie? Dan onderzoekt de klachtencoördinator van uw regio de klacht. Uiterlijk 15 werkdagen nadat u de klacht hebt gemeld, krijgt u een brief of mail. Daarin staat de uitkomst van het onderzoek. Krijgt u gelijk? Dan leest u in de brief of mail ook het voorstel van de Alliantie om de klacht op te lossen.
Hebt u uw klacht gemeld bij de HuurdersBelangenVereniging van uw regio? Dan gaat het bestuur met de Alliantie praten over uw klacht. We bemiddelen tussen u en de Alliantie en helpen u bij het verdere traject. Dat kan ook betekenen dat we u doorverwijzen naar de klachten- of huurcommissie.
Goed om te weten
Ligt uw klacht bij de rechter? Dan kunnen we helaas niets voor u doen.
Wordt uw klacht niet naar wens verholpen
Wordt uw klacht niet naar wens verholpen door de Alliantie? Neem gerust contact met ons op.
Bent u benieuwd naar het Klachtenreglement van de Alliantie? Hebt u vragen over de klachtenprocedure, of over andere huurderszaken? We staan u graag te woord!